Wednesday, August 14, 2013

Farten trimmas in

Det har nu gått två veckor sedan mitt misslyckande på stadion. Har nu börjat insett vilken färskvara fart kan vara. den senaste tiden har gått åt att trimma och slipa på den med kortare intervaller och en hel del bana. Osäkert på var jag stod förra veckan körde jag två banpass. Det första 20x200m med 30 sek vilka vilka snittades på straxt över 32 sek. Över förväntan. Det var ungefär vad jag höll i vintras fast då var det uppdelat på 4 sett inklusive 2min settvila. På torsdagen var det 4x1000m med lång settvila på 80sek. Dessa snittades på 2:56. Denna vecka går även i banans tecken. Det sliter såklart att köra i dessa höga farter så det gäller att lyssna på kroppen och försöka äta och vila ordentligt.

Det är nu bara ett jobbigt pass kvar innan tävlingen nästa onsdag. Känner mig mer taggad än inför mina två föregående framträdanden. Bland annat för jag får springa på hemmaplan. Sen står ett klubbrekord på spel. Då behövs en tid under 8.45. Sen är det sista riktiga chansen för i år.

Vad jag kan förvänta mig då. Svårt att säga. Efter senast resultaten är jag förhoppningsfull men med tillförsikt. Känner att jag har kört på så gott jag kunnat. Det lilla extra har dock inte funnits där. Men jag känner mer och mer att 3000m är den roligaste distansen för tillfället. Därför kommer det bli en mer inriktad sådan satsning under hela nästa säsong. Men just nu vill jag bara få till ett godkänt avstamp inför SM som stundar. Uthålligheten finns där men farten har kommit lite i skymundan den sista tiden.

No comments:

Post a Comment