Monday, August 19, 2013

I Listform

-Är rak och fin efter besök hos Acces rehab. Fick lite övningar  för krånglande vänsterfot.

-Sprang Midnattsloppet som träningstävling. Gick lite för fort. 33.47 på egen klocka. Kontrollerat i 7k sen fri fart. Från 81 plats vid 1k till 22a i mål. Festligt lopp med väldigt lätt känsla i kroppen.

-imorn väntar 3000m. Är förväntansfull och nervös. Nervös är bra. Då brukar jag kunna prestera. Samt jag får göra upp med Otto Kingstedt. Det kan bli en great Clash :)

-Kommer återigen fram till hur sköna Adidas Adizero Adios är då de smekte mina fötter längs söders backar i Lördags. Ge oss den tillbaka Adidas! (Ej att förknippa med Adios 2)

-Allt är betalat och klart inför Frankfurth Marathon. Börjar känna mig pepp inför uppgiften.

-Bara cirka 10 dagar kvar till SM på 10000m. Även där är jag massa nervös och pepp.

-Blir även Stockholm halvmarathon i år, det var längesen sist. Hoppas hon bjuder på bättre väder än varvet.

-Huddinge AIS bjuder upp till fest nästa onsdag (28/8) Då jag är funktionär och fotograf på mycket snabba Hälsoloppet (5/10k). Det är mycket nu, det är härligt.

-Jag är lite sugen på säsongsvila. Fast bara lite. Med betoning på lite.

5 comments:

  1. Jag har själv Adios 1 och visst är det en fin sko men jag tycker inte den är så speciell. Jag har två andra skor i samma vikt som jag uppskattar mera, Asics Tarther (finns t ex på Asics Store på Norrmalmstorg) som jag springer maran och halvmaran i och så lätta New Balance RC1600, ca 160gram sko ganska mjuk men ändå ganska dämpad. Den är framtagen just som en marathonsko för elitlöpare, kolla in den är mitt tips!!

    Grattis till grymt PB på 3000m! Kanske ses vi på Stockholm halvmarathon, inte längs banan då men innan start eller målfållen :) Mitt huvudmål för hösten är LL så halvmaran springer jag mest för att det är skoj!

    ReplyDelete
  2. Tarther har jag inte testat så den ska jag kolla in. RC1600 har jag ett par men värderar dem inte lika högt som Adios 1. Inte samma pang-känsla tyvärr. Dock en väldigt bra sko. Tror dock att det beror på droppen som Adios har (11mm?) som passar mig bra. Köpte ett par adios boost nyligen. De är sköna och är lätta att trycka på med. Dock inte heller den känslan som jag söker och som finns i originalet.

    Tack tack! Det satt skönt och känns bra inför SM.

    Ja vi syns förhoppningsvis på Stockholm. Det ska bli kul. Var ett tag sedan jag sprang där. Skall förhoppningsvis gå snabbare än Varvet ;)

    ReplyDelete
  3. Jag håller med dig om att NB1600 är mjukare än Adios och förstår vad du menar med "inte samma pang-känsla". En Adizero med pangkänsla är Hagio, den har visserligen lägre drop än Adios, 6mm precis som NB1600 men det är en lite hårdare sko än NB, lite bredare i framfoten men i övrigt tights passform som Adios, något att fundera på kanske!?

    ReplyDelete
  4. Hmm får kanske testa en sån också. Det skadar ju inte att ha ett par skor till i samlingen :)

    ReplyDelete