Thursday, April 12, 2012

Norge och så

Hej dagboken!

Tänkte skicka en liten status uppdatering. Är återvänd till Göteborg efter min Norge vistelse. Det gick bra till en början med massa nya jobbiga/roliga rundor i höjd-meternas tecken. Han med mitt långpass på söndagen som blev nästan 40km istf. 36km, allt innan frukost i underbar soluppgång. Allt flöt å bra. Lite mer sliten i låren än vanligt. Träningsverk faktiskt, det var längesen. Vaknade upp dagen efter med samma känsla i kroppen som inträffade på julafton. Inte sjuk men nästan, väldigt matt i kroppen och ömmande muskler. Vilade naturligtvis vilodagen i måndags men även Tisdagen och Onsdagen. Nu Torsdag ska jag ge mig på ett litet test-löp. Kanske 10k i 5:00-fart om jag får rätt signaler från kroppen. Lite tråkigt men så är det. Kanske är det var kroppen behöver, en liten reboot. Undrar dock vad det beror på. Kanske för mycket att göra och för lite söm kombinerat med mycket träning. Låter troligast.

Får se hur jag gör med persmilen på lördag. Körde 10km tävling i julas efter förra sjukdomen och det gick ju sådär, det var iof inte så farlig att det gick dåligt men jag lutar åt att låta kroppen återhämta sig denna vecka med lite återuppbyggande lugn träning. Skulle dock kroppen repa sig fort och jag känner mig lite piggare till helgen kanske det finns lite hopp iaf. Å andra sidan med tanke på hur sänkt jag kände mig efter Premiärmilen så kanske det är mer ide att låta kroppen ta åt sig lite hård träning kommande vecka. Det kommer fler chanser att göra sub 33 på.

Nu, lite bilder fån vårt kära grannland:
Vid Hytta en solig morgon innan regnet kom.

Hytta från sidan.

Den största kvarvarande Stavkyrkan, Heddal, utanför Notodden.

Eidsborg Stavkyka i Dalen.

Med ett ljus och en kamera kan man skapa konst.

Hoppande ljus i skymningen.



1 comment:

  1. Riktigt snygga bilder med ljuset! Och kyrkan var ju inte fy skam heller:) Men att du pallar 40km innan frukost!? Helt ofattbart för mig, hehe...

    ReplyDelete