Sunday, July 28, 2013

Semester och mycket annat

Det blev en kort semester i år. Bara två veckor men med mycket flaxande fram och tillbaka. Först lag sm i Halmstad där 5000m stod på menyn. Sen en lite tittande på Sveriges första SM i rollerderby. Sen Västerås, Stockholm, Göteborg och Varberg och avsluta i Norge. Det var första veckan :)

Lag-SM gick kanon resultatmässigt. Sprang in på nya perset 15.08.40 i väldigt varma förhållanden samt dåligt draghjälp. På lag-sm räknas nämligen bara placering. Vi var 6 lag och det var riktigt kvalificerat motstånd som det bjöds på. Min enda riktiga chans att ta någon placering på var att gå ut och köra hårt från början och hoppas på att någon skulle krokna. Tyvärr blev det inte så och efter att ha dragit 3000m på 8.59 blev jag omsprungen och ifrånsprungen. Gjorde så gott jag kunde för att hänga på men det var till ingen nytta. Men kapade iaf 2 sek på perset och är nöjd med att ha gjort allt jag kunde för dagen iaf.

Veckan efter gick åt till lugndistans. Tänkte köra en mängd vecka och en 10k-tävling på det. Det landade på 188km. Nytt mängdrekord för en vecka.  Ännu lite för mycket för min arma kropp. Tävlingen,  varbergsloppet,  gick hyfsat trots riktigt tunga ben. 32.40 vilket bara är 1 sek långsammare än min senaste tävling på landsväg.

Andra veckan spenderades i Norge och jag återgick till mitt normala schema med intervaller och långpass. Sjukt skön vecka med kanon väder, God mat, öl och sjukt mycket härlig sömn.

Nu är man tillbaka till gamla rutiner efter en veckas jobb. Det är nästan så det är skönt. Har nämligen svårt att få ihop  ekvationen semester och träning. Under jobb veckor är det bara att köra på men under semestern blir allt så flytande. Iaf skönt att vara tillbaka. Träningen har rullat på bra. Nu börjar sista uppbyggnaden inför SM på 10000m. Nu närmast är det ett nytt försök på 3000m som väntar. Hoppad kunna sno till mig klubb rekordet från en viss herr Otto Kingstedt. Då måste jag under 8.45. Får se om jag har den farten i kroppen. Bra träning är det iaf och som alltid.  Bara jag blir trött...

No comments:

Post a Comment