Tuesday, February 28, 2012

So far

Det går bra nu och händer mycket. Inte på bloggen dock. Skall lite snabbt försöka sammanfatta de snart två första månaderna på året.

-Egen-dubbade skor funkar kanon, dock har det slitit på vissa punkter under foten så jag är lite öm just nu. Nästa år blir det att dubba ett par lite Tjockare skor än Adidas Adizero XT.
-Den 23 Februari passerade jag 1000 sprungna kilometer (1024), samma tidpunkt förra året var det 594.
-Stockholm Maraton känns långt borta. Jag vill tävla nu.
-Jag vill ha vår nu och helst ingen vinter, någonsin mer.
-Långdistans på resande fot kan bli ett äventyr och minne för livet. I like garmin's "Do Course" funktion. Det gör det så mycket lättare för en utan lokalsinne. Långpasset Insjön - Leksand - Insjön blev en  riktigt höjdare .
-Träningen går bra, nästan för bra.
-Ser nu mitt första försök på sub 2:30, våren 2013, i Edinburgh, då pratas det om att göra en gemensam löparresa dit med  klubben. Är tydligen en fin och snabb mara som även har 10k och halvmara att bjuda på och gratis är den också för oss som har en tid på under 2:40, najs :).
-Är sugen på sub 9 på 3k. Bli nog en satsning på någon utomhus när det blir utomhussäsong.
-Skall springa 5k på Lag-SM, hoppas jag inte kommer sist :). Målet blir nog sub 15:30.
-Har jobbat en del på Klubbens nya hemsida. Skall förhoppningsvis snart publiceras :).
-Har beställt ett par nya fina och eventuellt nya Maraton-skor. New Balance MR1400. Jefligt snygga är dem i alla fall :D.
-Ingen förkylning sedan Stockholm Halvmaraton, gott tecken. Kanske Kost-tillskotten funkar för jag har inte bättrat på sömnen så mycket, försöker men det går sådär. Brukar i alla fall få till ca 7h / natt.
-Söker kaffe att testa utan Garvsyra i efter lite bakslag med magen.

Springer vidare...

No comments:

Post a Comment