Friday, May 29, 2015

Börja om från början, börja om på nytt.

Nu har det runnit mycket vatten under broarna sedan senaste Inlägget. Tror jag då precis gjort 8:55 på 3000m. Var riktigt på gång med träningen och de bra passen började trilla in på kontot. Men sedan hände något. Blev sjuk. Vart borta en vecka. Kom tillbaka. Gjorde ett ok försök på 5000m (15:49) utan att riktig gå om för det. Sen blev jag sjuk igen. Fick ont i knät. Kom tillbaka. Kom igång. Blev sjuk. Fick ont över bröstet. Kom igång igen. Både ont i bröstet och fortsatt ont i knät. Sen även lite egna foten. Gick till sjukgymnasten och doktorn. Började om igen. Blev bra i bröstet. Börjar köra bara lättdistans. Det verkade funka. Ett tag. Knät blev mer ledsen så jag ställde mig på crosstrainern igen. Blev dock små-sjuk igen. Och så landar vi på idag. Dagen före stockholm marathon. Har fortfarnade lite ont i knät. Kommer dock jogga runt loppet imorn. Loppet som kanske blir mitt sista den här säsongen. Inte så kul att inse. Känns som det mesta gått emot mig detta år. Rent löpmässigt. Det tar på krafterna att hela tiden börja om. Inser att den tid och man lägger, bara för att börja om igen, känns som bortkastad. Blir därför till att ta ett steg tillbaka och släppa alla ambitioner. Hur svårt det än kan vara. Det är tom svårare än föregående säsong då den mesta träningen bedrevs i gymmet. Då var jag iaf. frisk och kry. Kunde drömma om framtiden och hur träningen jag lade ner skulle resultera i bra tider. Nu är den här,  och det går sämre än någonsin. Det är ganska jobbigt när man inser att en stor del av ens identitet försvinner när man inte riktigt kan definiera sig som löpare längre. Kommer nog mestadels bli kortare pendel-jogg rundor framöver. Inget för
påfrestande, mest lite för att hålla igång. Måste bli frisk och hel först. Så det lär nog dröja minst 3-4 månader innan någon seriös träning kan bedrivas igen. Då känner jag att säsongen i princip är över.  Så då blir det att bygga en ordentlig grund för nästa säsong. Så man kan gå in i den bred bättre förutsättningar än denna. Men inget ont som inte har något gott med sig. Nu har jag iaf en plan. Och det känns bra. Det skall mycket till innan jag ger upp. Mot nya pers. 2016!

Allt gott!

1 comment:

  1. This too shall pass. Såg att du iaf joggade igenom Sthm marathon som vanligt, det är hårt. Vi ses 2016 (prel Sthm & Berlin för min del), starkare än förut.

    ReplyDelete