Wednesday, June 26, 2013

Bonk i hässelby.

Fick inte riktigt till det som tänkt igår. Kom till Hässelbys IP ganska pep efter mina två senaste lopp. Kände att sub 8.40 borde vara ett rimligt mål. Kanske tom ner mot 8.35.
Var ett starkt startfält med Nappe och Uhris i spetsen. Grahl och unge A Jansson var även där så jag tänkte att det skulle finnas någon rygg att gå på.
Kändes ok på uppvärmningen och ställer mig på start linjen aningen förvirrad. Varvet på banan ärnämligen 357m. På en 400m bana blir det lite enklare att hålla koll på tiderna i börja så det inte går för fort eller långsamt.
Hängde således på klungan i början. Kändes lätt och de första varven rullade på. Upp mot 1000m passering och den knäpptes av på 2.57. En sekund snabbare än första kilometern på 5000m senast. Shit. Här ökade Grahl tempot och det kändes genast mycket jobbigare. Passerade 1500m på 4.23 och nu kändes det som mitt 3000m-lopp i vintras i gbg där starten också var för långsam och det sen blev en markant farthöjning. Fick mjölksyra i armarna och nu vart det kört om inte redan tidigare. Kämpade dock vidare men det gick inte fort. Sprang imål ca 8 sek efter Grahl. Fick dock aldrig en officiellt allt tid då tidtagningdsystemet kollapsade. Men 8.51 på egen klocka. En bit från var jag hoppades på. Lite besviken men mest revanschsugen. Men det kommer fler försök.

No comments:

Post a Comment